Najkrajšia spomienka z leta | Praha 2018

Krásny deň prajem. 

Keďže na mojom blogu nájdete väčšinou články ako tagy, new in, spotrebované, recenzie, tak by som sem rada pridala nejaký článok zo života. Osobne mám rada takéto články a v minulosti na starších blogoch som toho písala zo života asi aj viac než by som mala. Proste svoje zážitky, pocity, názory, myšlienky, udalosti zo života a všetko možné. Avšak momentálne sa na môj blog má možnosť dostať veľa ľudí z môjho okolia, keďže ho aj zdieľam na instagrame, na ktorom mám aj mojich známych, kolegov, kamošov a nie vždy chcem, aby o všetkom vedeli, preto tieto články išli bokom a skôr  píšem už len beauty články. Ale aj napriek tomu si myslím, že občas takýto článok nebude na škodu a hlavne ak ide práve o tie zážitky či spomienky, ktoré si chcem aj prostredníctvom blogu zachovať. :-) 

V článku giveaway som Vám do podmienky dala napísať Váš najkrajší zážitok/spomienku z tohto leta a tak mi napadlo, že by som Vám mohla aj ja napísať o tej mojej. Nie je to nič extra, žiadna veľká udalosť sa neudiala, teda udiala, ale skôr rodinná a smutná a o tom písať nechcem ani nebudem. Nejde ani o žiadnu luxusnú dovolenku, ale o víkendový výlet v Prahe s priateľom a naším štvrnohým miláčikom. My sme si to tak naplánovali ako darček k nášmu 4. výročiu. :-) 



Výlet sme mali naplánovaný už približne mesiac, mesiac a pol dopredu. Keďže sme šli na 3 dni a 2 noci, logicky sme si museli nájsť nejaké ubytovanie, kde by sme prespali. Podmienkou ale bolo, aby na izbu mohol ísť aj pes, keďže nášho krpca sme nemali u koho nechať, doma by sám byť nemohol a popravde k rodičom som ho dávať nechcela, nie je až taký zvyknutý na nich. Ubytovanie som hľadala cez booking a našla som hotel A&O Praha Rhea, ktorý bol  lepší ako sme čakali. Check in bol od 15:00, my sme dorazili asi tak o pol tretej. Vyvenčili sme krpca, prešli sme v podstate okolo hotela, našli sme hneď vedľa obchod, bankomat, kaviareň, Lidl aj pizzerku. Bol to asi 20 poschodový hotel a vychytali sme izbu na 18 poschodí, čo bola úplná pecka. Na Slovensku máme byt na 2 poschodí a tu v ČR bývame na prvom, takže aspoň na 2 dni sme bývali tak vysoko. :-D Mali sme super výhľad a keby sme mali izbu na opačnej strane, tak by sme mali ešte lepší na Prahu, ale nevadí, bolo to aj tak super. 


Izba bola tiež skvelá, parádna manželská posteľ, pekné, čisté, útulné, parádny sprchový kút a vlastne celá kúpeľňa bola suprová a to obrovské zrkadlo tam, tak to by som chcela mať doma. Aj keď neviem, kto by ho umýval. :-D Jediné mínus bolo, že bolo strašne teplo a okno sa nám dalo otvoriť len na vetračku, pravdepodobne z dôvodu bezpečnosti, keďže sme boli tak vysoko. Aj keď celé dni sme boli preč a na izbe sme takmer len prespávali, ale bol to riadny hic a teda mal dosť z toho tepla asi aj krpec, keďže prvú noc viac chodil hore dole, z postele na zem a opačne. Jednak to bolo preňho nové miesto a druhak tam bolo fakt teplo. 


Po príchode, po ubytovaní sme sa vybrali do pizzerky, pretože sme boli celkom hladný. Tam ma nenechala dojesť osa či včela či čo to bolo a tak som si nechala polku pizze zabaliť a išli sme na izbu, kde som dojedla, prezliekla sa, pripravili sme sa a išli sme do centra Prahy. Metro bolo od nás pešo 15 minút, čo ešte nie je také strašné. Celkom zaujímavé bolo vyberanie si lístkov, keďže sa v tom vôbec  nevyznáme. Metrom sme už išli asi dvakrát, teda ja, ale proste, keď ním nechodíte, tak moc neviete čo a ako. Nuž niečo sme vybrali, lístok sme mali, nastúpili sme a nastúpili aj páni, ktorí nám skontrolovali lístky. Našťastie sme mali dobré lístky a trochu som sa obávala aj toho ako je to so psíkmi, ale všetko bolo v pohode. Krpec mal asi trošku strach z metra, ale zvládol to statočne. Namierené sme mali na Petrínsku rozhľadňu, no cestou tam sme si to rozmysleli a išli sme na Pražský hrad, potom sme prešli cez Karlov most na druhú stranu na Staromestské námestie k  Orloju a odtiaľ až na Václavské námestie. Takže hneď prvý deň sme obehali toho dosť veľa, boleli nás už celkom nohy, bolo teplo a tiež už dosť hodín, tak sme našli najbližšie metro a vybrali sa späť na hotel. 


Na druhý deň sme si naplánovali kaviareň Cafe Chloe, Petrínsku rozhľadňu a plavbu loďou po Vltave. Vybrali sme sa teda na metro a vystúpili sme na námestí Jířího z Poděbrad, odtiaľ sme sa dostali do spomenutej kaviarne, ktorá bola naozaj krásna, dali sme si kávu  a koláč, priateľ si dal limonádu a aj Edymu dali vodičku, čo sa nám veľmi páčilo. Je super, že sa nájdu kaviarne, kde môžu aj psíky. Stalo sa mi tam aj také menšie nedorozumenie, pretože som dostala kávu bez mlieka a potom keď som si ho išla vypýtať, tak sa ma spýtali či chcem teplé alebo studené. Povedala som, že stačí aj studené a asi mi nerozumeli a priniesli mi oba mliečka. :-D A to by som nebola ja, keby som ho trošku nerozliala. Tak sme si posedeli, pofotili sme sa, veď však v takej peknej kaviarni a ktovie či sa tam ešte niekedy dostanem, tak aspoň nech nám ostane spomienka na také pekné prostredie. :-D Ešte taká maličkosť, sedeli sme pri stole s číslom 12, bolo 12.8.2018, boli sme tam o 12tej a dokonca aj izbu sme mali s číslom 1812, ako 18 poschodie a izba 12. Náhoda? :-) Už som len chlapovi pripomenula, že je to asi znamenie a že by to bolo super na nejakú príležitosť, keďže sme už tak dlho spolu, no ale tak nič. :-D 


Potom sme sa vybrali cez Námestie Mieru k Tancujúcemu domu, prešli sme cez most a popri rieke pri Detskom Ostrove skoro až ku Karlovmu mostu. Tam sme nastúpili na loď, na ktorej sme strávili hodinovú plavbu po Vltave. Bolo to tiež super, prvý raz sme boli na lodi a znovu nebol problém ani so psíkom,  čo sme boli veľmi radi. Ten si pokojne sedel a ležal pri nás, takže to zvládol tiež skvele. Trošku sme sa obávali ako bude zvládať tento výlet, ale nakoniec sa to dalo zvládnuť, samozrejme nechodil celý čas sám po zemi aj kvôli tomu, že bolo horúco, všade veľa ľudí, čo on tiež veľmi nemá rád a aj kvôli tomu, že sme chodili fakt veľa a nevládal by, takže sme ho viac nosili ako chodil sám. 


Po plavbe sme sa vybrali naspäť na hotel, znova sme zbehli do tej pizzerky, chceli sme si dať ale cestoviny, aby sme nejedli zase pizzu, ale bohužiaľ ich nemali. Boli sme už fakt hladní, tak sme si nakoniec objednali zasa pizzu :-D. No nevadí, hlavne, že sme sa najedli. Vzali sme si ju a vrátili sme sa na izbu. Tam sme si pizze zjedli a rozmýšľali čo ďalej. Celkom sme už nevládali a rozhodovali sme sa, či pôjdeme naspäť do centra Prahy na rozhľadňu alebo ostaneme už na izbe a na rozhľadňu by sme išli na druhý deň. Avšak pozerala som počasie na nasledujúci deň a hlásili ešte teplejšie, a bolo už tak podvečer, tak sme sa rozhodli, že teda pôjdeme ešte na rozhľadňu. Lenže Edy bol už dosť unavený, iba ležal a videli sme, že chce pokoj, tak sme sa vybrali do obchodu, čo nám trvalo tak 10 minút a zatiaľ sme ho nechali na izbe aj so zapnutou kamerou, aby sme vedeli, čo bude robiť, keď tam ostane sám. Nechcela som ho tam nechať, pretože to tam nepozná a ešte, aby tam bol sám, no keď sme sa vrátili z obchodu, tak sme si pozreli video a bol celkom pokojný, ľahol si a spinkal, tak sme sa rozhodli, že ho teda necháme na izbe a pôjdeme na rozhľadňu. Hodila som ešte sprchu lebo bolo fakt teplo, prezliekla som sa a išli sme, aby sme sa čím skôr vrátili. 


Takže znova na metro, vystúpili sme na Malostranskej a cesta na rozhľadňu nám trvala tak polhodinu. Popravde nečakali sme, že sa tam platí vstupné, alebo teda až toľko, ale tak nevadí. Chvíľu sme si počkali, vyšlapali schody a teda trochu som mala aj strach z tých schodov, čo som nečakala. Najprv úplne v pohode, no keď sme už boli skoro hore, tak mi to prišlo také divné zrazu. :-D Ale povedala som si, som tu, chcem to vidieť z hora, tak som to vyšla a hotovo. Inak nezvyknem mávať problém s výškami, tak neviem čo to bolo. Možno preto, že som cítila ako sa tá rozhľadňa trošku hýbe, tak to zahýbalo aj so mnou. Keď sme vyšli úplne hore, bolo tam strašne veľa ľudí, ledva sme sa dostali k oknu a museli sme sa predierať, aby sme sa popozerali dokola. Chcela som tam byť dlhšie, ale keďže tam bolo toľko ľudí a tiež som mala dívný pocit z toho hýbania, tak sme sa vybrali dole, no cestou sme ešte zastali asi pri prvej alebo druhej lavičke a tam sme sledovali západ slnka. Aspoň sme tam mali väčší pokoj a mohli sme sa nerušene obzerať. Bolo to naozaj pekné. Slnko zapadlo a začínala byť tma, tak sme sa vybrali čo najrýchlejšie k metru, boli sme teda aj dosť unavení, čo bolo vidieť aj na našej spoločnej fotke, ktorú som stihla, kým sme čakali na metro. Konečne sme prišli na izbu, kde bolo zas teplo, išli sme sa ešte prejsť s Edym, hodili sme sprchu a zapadli do postele. Druhá noc už bola o niečo lepšia, vyspali sme sa všetci traja. 


Na ďalší deň sme sa teda dali dokopy, ešte som využila sprchový kút, obrovské zrkadlo (:D), pobalili sme sa a išli sme preč z hotela. Ešte sme si chceli zájsť do centra Prahy, pretože som chcela ísť do Starbucksu a Sephory. :-D Kúpila som si len jeden rúž, totiž, povedala som si, že nejdem tam nakupovať, idem na výlet a i tak sme minuli dosť peňazí, ale aspoň sme mali skvelý zážitok aj z plavby, aj z rozhľadne, takže super. No ale niečo na pamiatku som si aj tak musela odtiaľ priniesť, samozrejme okrem magnetiek.  A rúž bol ideálna voľba, ako pre rúžovú maniačku. :-D 


Tak a to by bolo z výletu, predĺženého víkendu v Prahe asi všetko. Snáď som napísala všetko, ak by Vás ešte niečo ohľadom toho zaujímalo, napríklad ubytovanie alebo podobne, tak sa pýtajte. :-) Ak by ste chceli vidieť viac fotiek, tak zájdite na môj instagram. :-)

5 komentárov:

  1. V Praze je vždy krásně. Taky jsem tam už párkrát byla. Hrozně se mi líbí,že jste sebou na výlet vzali i psíka. Ten náš taky jezdil všude s námi.
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  2. praha je nádherné město, bude se mi těžko opouštět :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásné fotky, a je vidět že se výlet líbil a vydařil se :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥