Starostlivosť o pleť s Weledou

Krásny deň prajem. 

Značku Weleda určite už poznáte.  Vyrába prírodnú kozmetiku, liečivá aj doplnky stravy. Ich prípravky sú vždy vyrábané z prírodných surovín, bez umelých konzervačných látok. Využívajú rastliny z prírody, aby podporovali samoliečebné sily nášho organizmu, napríklad arniku, citrón, granátové jablko, kosatec, levanduľu lekársku, mandľu, nechtík, pupalku, rakytník, šalviu, ružu a ďalšie iné.


V tomto článku sa chcem zamerať najmä na produkty, ktoré sú určené na starostlivosť o pleť. Kým začnem rozoberať samotné produkty, chcem ešte poďakovať Lívii za jej skvelý prístup, čas, rady a ochotu pri vyberaní vhodných produktov pre moju pleť. Naozaj si to cením, pretože som sa väčšinou stretla s tým, že firma ponúkla na testovanie produkty a pritom nemala šajnu o tom, či by vôbec bola vhodná alebo nie pre daný typ a problematiku pleti. Myslím si,  že je to taktiež veľmi dôležitý faktor, pretože kozmetika môže pomôcť, ale naopak urobiť aj šarapatu, čo asi nikto nechce. :-) 


No poďme teda na tie produkty. Budem o nich písať po poradí, tak ako ich používam jeden za druhým. :-)



Moja pleť je skôr zmiešaná, citlivá a tvorí sa mi na nej nepekná tzv. krupica, ktorej sa neviem zbaviť. I keď ju mám zmiešanú, občas sa mi tvoria malé šupinky.  Preto sme sa zamerali na čistenie pleti bez toho, aby sme pleť vysušovali. Prvým produktom, ktorý sme vybrali je jemná čistiaca pena, ktorá obsahuje výťažky z hamamelisu virgínskeho (vilínu). Hamamelis má antiseptické, protizápalové  a sťahujúce účinky, takže je vhodný pre problematickú pleť s rozšírenými pórmi. Znižuje nadmernú tvorbu mazu a tým zabraňuje tvorbe akné. Vonia sviežo po levanduli, citróne a pomaranči. Penu používam skôr pri rannom čistení pleti, je to rýchlejšie a efektívne. Ale často po nej siahnem aj večer na čistenie po odlíčení odličovacím olejom. 


Ale ako som už spomínala, penu i tak prevažne používam skôr ráno a večer siaham po čistiacom mandľovom mlieku, ktorý je vhodný na citlivú pleť. S týmto mliekom už skúsenosť mám, používala som ho ešte v období, keď mi zaslali tieto produkty. Avšak už sa mi míňa, takže som rada, že mám ďalší v zásobe a určite ho budem používať ďalej. Aplikácia je znova jednoduchá, ja ho používam po odlíčení pleti. Nikdy nepoužívam čistiace peny, mlieka a iné produkty na odličovanie, pretože si myslím, že na odlíčenie mi stačia aj lacnejšie varianty ako napríklad aj hydrofilné oleje, ktorými si odstránim makeup a na čistenie si vyberám kvalitnejšie produkty, ktoré povedzme si pravdu, nie sú najlacnejšie a preto sa ich snažím šetriť. Ale pokiaľ chcete, mliečko slúži aj na odstránenie makeupu. Po odlíčení si teda mlieko rozotriem na pleti a masírujem ju krúživými pohybmi. Často sa mi stáva, že sa mi mlieko po chvíľke akoby vsiakne do pokožky, vtedy končím s čistením a zmyjem z tváre. Pleť a póry vyčistí do hĺbky, pritom pleť vyživuje a ošetruje mandľovým olejom v bio kvalite. 


Po pene alebo mlieku aplikujem tonikum 2 v 1 na dočistenie pleti. Čistí pokožku hlboko do pórov, upokojuje ju a osviežuje citrusovou vôňou. Tonikum má veľmi podobnú vônu ako čistiaca pena, avšak sa mi zdá, že je o niečo intenzívnejšia, čo mne ale neprekáža a veľmi príjemne mi vonia. Taktiež obsahuje výťažok z hamamelisu, takže je výborný pre normálnu a zmiešanú pleť. Môžete ho použiť aj na odstránenie makeupu. Má veľmi jemne žltkasnú farbu a konzistenciou pripomína mlieko (mlieko, ktoré pijeme, nie ako spomínané mandľové určené na pleť :-). 


Posledným krokom v čistení pleti je čistiaca pleťová voda. Má podobnú vôňu ako predchádzajúce produkty, avšak tu už nie je taká výrazná. Tiež pokožku čistí do hĺbky a sťahuje póry. Pri produktoch v modrých baleniach si dávajte pozor, aby sa vám nedostali do očí, pretože vás môžu štípať. Mne sa to zatiaľ naštastie nestalo, dávam si na to pozor. 
Pri mandľovom mlieku sa štípanie nekonalo, používam ho totiž pri čistení aj na dočistenie v okolí očí a všetko v pohode. 


Na záver tu mám upokojujúci pleťový krém Baby derma, ktorý je vhodný pre citlivú pleť so sklonom k atopii. Výborný je pre dospelých ale aj deti. Výťažky z ibiša lekárskeho a fialky trojfarebnej upokojujú podráždenú pokožku a zmierňujú svrbenie. Obsahuje aj sezamový a kokosový olej v BIO kvalite, ktoré dodávajú pokožke intennzívnu starostlivosť. A tu nastáva problém. Síce je skvelé,  že pokožke dodá starostlivosť, ukľudňuje ju, obsahuje samé skvelé veci, avšak jediný problém, ktorý tu je, že obsahuje kokosový olej, ktorý je komedogénny a preto pre moju pleť nepoužiteľný. Kokosový olej sa vyskytuje v zložení už na druhom mieste a z toho dôvodu som sa ho bála používať, že by mi upchával póry. Použila som ho aspoň párkrát, ale proste som sa bála ho používať pravidelne a radšej ho budem využívať na iné časti tela.  Preto som ho vymenila za kosatcový krém, ktorý som doma ešte našla a pravidelne som používala ten. Bohužiaľ mi už došiel, budem si musieť dokúpiť ďalšie balenie. Mimochodom kosatcový krém je vhodný tiež na normálnu a zmiešanú pleť, podporuje a obnovuje prirodzenú reguláciu vlhkosti a tuku a dokonca tiež obsahuje extrakt z hamamelisu virgínskeho. Používam ho aj pod makeup, pleť po ňom nie je mastná. 

Ďakujem za poskytnutie produktov na testovanie Weleda.sk

6 komentárov:

  1. Weleda vypadá fakt dobře a přemýšlím,že si od nich něco pořídím. Třeba tu čistící pěnu

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kosatcový krém je fakt skvelý. Tiež ho používam, dokonca som si kúpila už druhé balenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ty fotky jsou krásné! Jak jsi okolo každého produktu dala ty kamínky...boží:D. Jinak, nejvíc mě zaujala asi ta čistící pěna, na tu mrknu:).
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš to opravdu pěkně nafocené :) Jinak já používám svojí přírodní kosmetiku, ale ta čistící pěna od Weledy mě dost zaujala :)
    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥